Velkommen til en digitale verden. Hovedsakelig digitale tegninger av kjente ansikter og karakterer jeg har i hodet.

onsdag 8. februar 2012

Man in TROUBLE

I anledning oppdatert blogg kommer det en stakkarslig krabat :



Prosessen: Starten med ei skisse som jeg digitaliserte og åpnet opp i photoshop. Se bilde 
Etter det startet jeg å lage et mer pressist omris. Etter det blokket jeg ut fargene til de ulike dellene på hvert sitt lag. Passet helle tiden på at jeg ikke var utenfor omrisset. Så brukte jeg lock transparet pixels på de ulike lagene. Som visst på bildet. Dette gjør at jeg ikke kan tegne på pixlene som er utenfor eksiterende farge.




Omrisset ferdig. Det er noen små forandringer fra skissen men ikke mye.

Blokkert ut ønsket hovedfarger på ulike lag. Huden i egget lag, tønna og resten av detaljene er i ett felles lag. Får å få litt dybde i illustrasjonen brukte jeg Dodge og Burn tool og ulike brushes. Bare å lege med farger og prøve å finne den tonen en er ute etter.

Litt ekstra detaljer ikke mye med det gjør susen :) 
Helt til slutt laget jeg en passende bakgrunn. Har er det en abstrakt solnedgang for å forsterke vanskelighetene denne karakteren har. Se første bilde!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar