Velkommen til en digitale verden. Hovedsakelig digitale tegninger av kjente ansikter og karakterer jeg har i hodet.

tirsdag 25. mai 2010

House

Nå for tiden jobber jeg med et bilde av hovedpersonen i House, Hugh Laurie.
I den sammenheng tenkte jeg å beskrive hvordan jeg jobber når jeg tegner portretter
Først tegnet jeg omrisset og de viktigeste skyggene er kartlagt. Etter det laget jeg en gradert overang fra svrt til hvis for å lage grunnteppet for skygger






Så laget jeg omrisset av ansiktet fordi bakgrunnen skulle vere helt hvit. Dette gjorde jeg ved hjelp av smudge tool, brush og viskelær. Etter det begynte jeg å legge grunningen. Hvor det er mørkt og hvor det er lyst.



Og nå jobber jeg med moddeleringen av formen og skugger. Det enne bilder illusterer skugger som jeg har jobbet med i et eget lag og det andre bildet viser hvor lang jeg har kommet nå. Er ikke helt ferdig, men jeg kommer til å legge ut bildet når det er ferdig.


Så følg med i prosessen videre.

7 kommentarer:

  1. Veldig, veldig kult! Du er skikkelig flink altså :) Gleder meg til å følge bloggen din videre!

    Nuss på nasinj ;)

    SvarSlett
  2. Stilig! Eg bestill 1 stk print ;)

    SvarSlett
  3. hehe har ikke langt opp til noe bestilling:) men vent kanskje det kommer..

    SvarSlett
  4. Steiki, imponerende!!! :)
    Derre e meir enn ka vi lært på MMT ja! ;)

    SvarSlett
  5. takk for alle fine kommentarer:) setter stor pris på ros og ris:)

    SvarSlett